Ja.

Genomfört vul.

Förstår egentligen inte vad jag jämför mig med. Vad jag har för orimliga förväntningar. Jag hade fantiserat kring 15-20 äggblåsor i bra storlek. Nu hade jag 10 i bra storlek och ett gäng (4-5) som förmodligen är för små och inte hinner ifatt. Och jag vet ju att 10 är det som eftersträvas. Det borde ju vara bättre än de 40 jag producerade förra året. Men då fick jag bara ut 10 ägg och jag är rädd för att det blir samma förhållande nu. Jag är helt enkelt rädd för att det inte ska räcka. Men inget jag kan göra nåt åt nu.

Frågade inte läkaren nåt idag. Orkade inte. Hade velat fråga om han tycker den långa eller korta behandlingen är bäst nu med facit i hand, men jag orkade inte få svaret ”den långa”.

Äsch – nu rycker jag upp mig. Vet eg att det är ett bra resultat. I eftermiddag ringer Umeå och berättar hur tidplanen blir.

Långtidsodling eller korttidsodling… Vad tycker ni? Tydligen gör Umeå fler och fler långtids och jag har ställt in mig på kort nu. Lite för att jag inte vill störa semestern för mycket och för att jag vet att långtidsodlingen faktiskt kan sålla bort embryon som skulle leva vidare i mig om de fick långtidsodlas i min livmoder istället… Svårt det här.